Saturday, March 11, 2017

Resveratrol Dan Anggur Merah Baik Untuk Jantung??



Hai Semua..

Entri kali saya ingin kongsikan kebaikan Anggur Merah atau Resveratrol untuk Jantung kita.
Jantung adalah organ yang paling penting bagi setiap bemda hidup di dunia ini. Terhentinya deegupan jantung tersebut maka tamatlah riwayat hidupan tersebut. Jantung berfungsi untuk mengepam darah yang mengandungi oksigen dan nutrian ke seluruh tubuh badan.


Anggur merah dan sesuatu dalam anggur merah yang disebut resveratrol mungkin jantung sehat. Cari tahu fakta, dan hype, mengenai anggur merah dan dampaknya pada jantung Anda. Anggur merah, dalam jumlah sedang, telah lama dianggap sebagai jantung sehat. Alkohol dan zat tertentu dalam anggur merah yang disebut antioksidan dapat membantu mencegah penyakit jantung dengan meningkatkan kadar kolesterol “baik” dan melindungi terhadap kerosakan arteri.







Namun, banyak doktor bersetuju bahwa sesuatu dalam anggur merah muncul untuk membantu hati . Ada kemungkinan bahwa antioksidan, seperti flavonoid atau zat yang disebut resveratrol, mampu membuat kita memiliki jantung yang sihat.

Anggur merah semakin mendapat perhatian masyarakat di abad ini..kerana di katakan  memiliki manafat untuk jantung. Masih ada bukti jelas bahwa anggur merah lebih baik daripada bentuk-bentuk alkohol yang terdapat di pasaran.Antioksidan dalam anggur merah yang didebut polifenol dapat membantu melindungi lapisan pembuluh darah di jantung. Resveratrol didebut polifenol adalah salah satu zat dalam anggur merah yang sudah mendapat perhatian.

Resveratrol mungkin bahan utama dalam anggur merah yang membantu mencegah kerosakan pembuluh darah, mengurangi kolesterol “jahat” dan mencegah pembekuan darah.


Resveratrol pada anggur, suplemen dan makanan lain
Dengan resveratrol dalam anggur merah berasal dari kulit buah anggur digunakan untuk membuat anggur. Karena anggur merah yang difermentasi dengan kulit anggur lebih lama dari yang anggur putih, anggur merah mengandung resveratrol lebih. Cukup makan bush anggur, atau minum jus anggur, telah disarankan sebagai salah satu cara untuk mendapatkan resveratrol tanpa minum alkohol. 
Jus anggur merah dan ungu mungkin memiliki beberapa jantung sehat manfaat yang sama dari anggur merah.Makanan lain yang mengandung resveratrol beberapa termasuk kacang, blueberry dan cranberry. 
Berbagai penelitian telah menunjukkan bahwa jumlah moderat dari semua jenis alkohol mannat bagi jantung Anda, bukan handa alkohol yang ditemukan dalam anggur merah. Di katakan juga bahawa alkohol:
  1. Meningkatkan kolesterol high density lipoprotein (HDL), kolesterol “baik”
  2. Mengurangi pembentukan bekuan darah
  3. Membantu mencegah kerusakan arteri yang disebabkan oleh tingginya tingkat low-density (LDL) kolesterol lipoprotein, kolesterol “jahat”
Penyebab utama masalah jantung ialah kolestrol tinggi. Tetapi bagaimana Resveratrol dapat membantu meredakan serangan jantung. Macam mana nak dapatkan Resveratrol ni?

Vivix adalah suplemen yg mengandungi kombinasi resveratrol dan Phytonutrien. Summer resveratrol dan phytonutrien adalah dari anggur muscadine,sejenis anggur yg jarang ditemui dan terbaik kerana ia tumbuh secara semulajadi.

Resveratrol membantu utk mengurangkan keradangan ,mencegah oksidasi daripada LOL @ kolestrol jahat,mengelakkan dripada platlete darah melekat dan membentuk gumpalan darah beku yg menyebabkan serangan jantung.

Kalau nak jantung sihat rajin2 amalkan tips ni :

  1. bersenam
  2. makan makanan seimbang
  3. kekalkan berat badan unggul
  4. Kawal emosi agar tak stress
  5. kawal tekanan darah
  6. Kawal paras gula dalam darah
  7. Kawal kolestrol
  8. Lakukan pemeriksaan kesihatan
  9. Utamakanlah kesihatan jantung

Selain mengamalkan Pati Resveratrol, gaya hidup sihat juga penting bagi mencegah serangan jantung berlaku.











No comments:

Post a Comment