Thursday, March 9, 2017

Khasiat Buah Mahkota Dewa Untuk Darah Tinggi



Hai semua..

Dengar nama pon macam dah cukup gemak kan? Mahkota Dewa tu...dah macam nama golongan istana zaman dulu kala gitu..
Nama saintifiknya ialah Phaleria Macrocarpa. Blah ini asalnya dari Papua/Irian Jaya di Indonesia. 
Miming agar sukar sedikit untuk mendapatkan buah ini, tapi khasiatnya cukup banyak dengan kandungan bahan yang tertentu.








Zat alkaloid
Salah satu kandungan yang ada dalam tanaman mahkota dewa adalah zat alkaloid yang bermanfaat untuk kesehatan dan menetralisir racun dalam tubuh.

Antioksidan

Kulit buah  mahkota dewa kaya akan antioksidan yang sangat bermanfaat untuk menjaga kesehatan jantung dan mengatasi hipertensi.


Flavonoid
Berkhasiat untuk melancarkan peredaran darah dan mencegah penyumbatan pada pembuluh darah.

Polifenol.

Sama halnya degan alkaloid, polifenol memiliki khasiat yang bagus untuk anti alergi.

Polifenol (polyphenol) adalah kelompok bahan kimia dengan lebih dari satu unit fenol per molekul. Polifenol ditemukan secara alami pada tumbuhan. Jenis polifenol yang paling sering ditemukan pada tanaman adalah flavonoid, asam fenolat, catechin, anthocyanin, isoflavon, quercetin, dan resveratrol.

Manfaat Polifenol

Beberapa polifenol penting seperti flavon, flavonoid, resveratrol, dan isoflavon diketahui memiliki sifat antioksidan.
Polifenol tertentu seperti resveratrol menunjukkan sifat anti-tumor sehingga berpotensi membantutkan pertumbuhan kanser.








SIFAT DAN KHASIAT MAHKOTA DEWA

Buahnya berkhasiat menghilangkan gatal (antipruritus) dan antikanser. Tetapi bijinya adalah beracun. (Perlu di rebus dahulu bijinya)
Kandungan kimia daun mahkota dewa pula mengandungi antihistamin, alkoloid, saponin dan polifenol (lignan). Manakala kulit buah mahkota dewa mengandungi alkaloid, saponin dan flavonoid.
Alkaloid berfungsi sebagai detoksifikasi yang dapat meneutral racun di dalam tubuh. Polifenol, berfungsi sebagai anti-histamin (anti-alergi).
Saponin, menjadi sumber anti-bakteri dan anti-virus, meningkatkan sistem kekebalan tubuh, meningkatkan vitalitis, mengurangi kadar gula dalam darah, mengurangi penggumpalan darah.

Flavanoid, melancarkan peredaran darah ke seluruh tubuh dan mencegah terjadinya penyumbatan pada pembuluh darah, mengurangi kandungan kolesterol serta mengurangi penimbunan lemak pada dinding pembuluh darah,
mengurangi kadar risiko penyakit jantung koroner, mengandungi anti-inflamasi (anti-radang), berfungsi sebagai anti-oksidan, membantu mengurangi rasa sakit jika terjadi pendarahan atau pembengkakan

Amalkan meminum Air Buah Mahkota Dewa ini setiap hari, Insya Allah, anda akan dapat melihat sendiri perubahan pada diri anda, Antara beberapa perubanah yang akan berlaku pada diri anda setelah anda mengamalkan meminum buah mahkota dewa dalam masa 1 hingga 3 minggu adalah seperti berikut:-

1.    Setiap kali anda membuang air kecil, anda merasa amat puas, terutama diwaktu pagi selepas bangun tidur.

2.    Bagi anda yang menghisap rokok, apabila anda membuang air besar, kadang kala najis anda akan mengeluarkan warna hitam, anda jangan terkejut, kerana sifat Buah Mahkota Dewa membersihkan toksit yang berada didalam badan anda.


Bagus kan Buah Mahkota Dewa ini..tidak di nafikan kebanyakkan masyarakat pada zaman dulu sihat-sihat walaupun dah berusia.
Dalam shaklee juga tidak kurang  hebatnyanya kerana kami juga mempunyai satu produk yang seakan sama khasiatnya seperti Buah mahkota Dewa ini iaitu Jus Resveratrol yang mengandungi Polifenol.

Anda berminat nak dapatkan JUS RESVERATROL??



www.wasap.my.//60123857800




























No comments:

Post a Comment