Monday, February 20, 2017

Resveratrol Bantu Wanita Berusia Awet Muda






Zaman sekarang orang berlumba-lumba nak cantik. Macam-macam produk dan perkhidmatan dijual untuk lambatkan proses penman. 






Tetapi penuaan merupakan proses semulajadi dimana semua orang akan melaluinya.Gaya hidup yang kurang sihat juga mampu menjadikan seseorang kelihatan tua berbanding usianya.

Apa penyebab penuaan?

1. Penurunan paras hormon tumbesaran 
    (Human Growth Hormone -HGH)

Hormon HGH dihasilkan oleh kelenjar pituitari dimana kelenjar ini bertanggungjawab atas pertumbuhan manusia sejak dari janin lagi. Malah hormon HGH juga berkesan untuk menghalang proses penuaan. Namun hormon HGH akan menurun apabila usia semakin meningkat. Pengurangan hormon HGH inilah menyebabkan perubahan fisikal dan mental seseorang apabila usia meningkat.

2. Activity radical bebas


.

Proses penuaan dan pelbagai penyakit adalah disebabkan oleh aktiviti radikal bebas yang merosakkan sel. Radikal bebas merupakan molekul yang tidak stabil kerana kehilangan satu atom. Untuk menstabilkan dirinya, ia akan mengambil atom daripada sel-sel badan dan kesannya sel badan akan rosak. Kurangnya pengambilan makanan tinggi antioksida seperti vitamin A, C, E , Selenium dan Zink tidak mampf menghalang proses penuaan yang disebabkan radikal bebas lebih-lebih lagi apabila dikaitkan dengan peningkatan umur.


Jenis penuaan

Terdapat dua jenis penuaan iaitu penuaan kronologikal dan penuaan biologikal. Yang mana satu jenis penuaan pada anda?? Jom teruskan membaca

1. Penuaan kronologikal

Penuaan kronologikal adalah disebabkan pertambahan usia. Jika pada tahun ini anda sudah menjangkau 33 tahun.... maknanya memanglah 33 tahun usia anda... jangan cuba menafikan... hehehe..... tiada siapa boleh mengubah angka tersebut

2. Penuaan biologikal

Pernah tak orang tegur "laa.... umur dah 35 ke? tapi kenapa macam 25 je?" Bang ehh kale gitu.... itulah di namakan tubuh lebih muda dari usia sebenar. 

Dalam entri saya sebelum ini ada saya kongsikan Tips memutihkan kulit dengan penggunaan Vivix dalam kehidupan harian. Vivix ini bukan sahaja boleh membantu wanita cantik malah boleh membuatkan wanita berusia Awet Muda.


Di sini saya kongsikan beberapa testimoni pengguna Resveratrol yang membantu Wanita berusia Awet Muda




















Sangat ketara kan perubahan mereka dalam waktu terdekat?
Yang pastinya, mereka mengambil Vivix dengan dos tertentu. Bukan yang biasa-biasa je ni.
Kalau anda nak tahu juga, pengambilan Vivix secara konsisten akan buatkan kita muda 25 tahun.
Bukanlah orang umur 25 tahun, bila ambil Vivix akan jadi umur 0, tapi Vivix bantu mudakan sel sehingga 25 tahun.
Maknanya, takdelah kita tua sebelum usia.
Tua ikut masanya tapi tua dengan shift gitu.
Hubungi 012-3857800 jika anda memerlukan sebarang info yang berkaitan atau ingin saya bantu anda mendapatkan Vivix serta Vitamin Awet Muda.

No comments:

Post a Comment