Thursday, February 16, 2017

Resveratrol Bantu Pesakit Kencing Manis

Salam semua.

Entry sebelum ini saya ada terangkan serba sedikit tentang Resveratrol dan bagaimana ia berfungsi.


Bagi yang belum tahu boleh rujuk post sebelum ini.




Entry kali ini says kongsikan bagaimana Resveratrol bantu pesakit kencing manis yang mengalami masalah kekurangan insulin.



Sihat adalah rezeki yang amat bernilai untuk kita semua. Kalau kita tak sihat, sudah tentu semua yang kita lakukan akan menjadi tergendala. Banyak aktifiti yang tentunya akan berjalan tidak lancar seperti biasa. 


APA ITU KENCING MANIS

Penyakit kencing manis adalah satu keadaan dimana terdapat kadar gula yang berlebihan dal am pengedaran darah.Dalam keadaan biasa,insulin membantu gula(glukos)dalan darah untuk memasukisel-sel badan untuk ditukarkan kepada tenaga.









Tahukah anda? Shaklee juga mempunyai resveratrol dan hasil kajian dalam makmal menunjukkan Vivix Shaklee mempunyai 10 kali lebih hebat daripada Resveratrol.
Tak percaya? Saksikan Video ini.





BAGAIMANA RESVERATROL BANTU RAWAT PESAKIT KENCING MANIS

1.RESVERATROL sangat efektif dalam menghalang diabetecs type 1.Diabetec type 1 di sebabkan oleh pankreas yang tidak dapat menghasilkan insulin.jadi resveratrol menggalakkan perlindungan terhadap otak dan saraf tunjang dengan cara mengurangkan lipid per oxidation yang menyebabkan radikal bebas mencuri elektron daropada lipid 
dalam membran sel,menyebabkan kerosakan sel.

2.RESVERATROL membantu sel menghasilkan enzim-enzim perlindungan.enzim-enzim ini memusnahkan radikal bebas yang menyebabkan kehilangan elektron.

3.RESVERATROL membantu mengawal diabetecs type 2 yang selalunya terlibat hampir 90% kes diabetes.Diabetes type 2 di sebabkan oleh ketidaksensitifan terhadap insulin dan kekebalan terhadap insulin.

4.Resveratrol melindungi shluran darah daripada kerosakan akibat terdedah kepada paras glukos yang abnormal.maka,resveratrol menghalang komplikasi yang berkaitan dengan diabetes.

5.Resveratrol menbantu menstimulasikan ezim SIRT1.ianya mengalakkan penghasilan insulin dan sensitiviti saran terhadap insulin.

6.Resveratrol juga memperbaiki metabolisma glukos.





MANAFAAT RESVERATROL YANG HEBAT 

Tugas utama resveratrol adalah melawan jangkitan kulat, radiasi ultraungu, tekanan dan kecederaan.
Resveratrol juga merupakan perubatan semulajadi yang pertama mempunyai bukti kukuh yang menunjukkan ia menghalang atau mencegah pelbagai peringkat kanser.
Sebagai antioksidan yang kuat, resveratrol berupaya meneutralkan radikal bebas daripada terus merosakkan sel dan seterusnya ia merencatkan gen kanser.


Kajian ke atas resveratrol daripada Annals of the New York Academy of Sciences pada tahun 2011, menunjukkan resveratrol mempunyai kesan anti-kanser. Kajian yang dilakukan telah membuktikan resveratrol mempunyai peranan dalam mengawal sel kanser, sama ada mencegah pembentukan sel atau membantu dalam proses rawatam.
Kebolehannya menghentikan sel kanser berkait rapat dengan fungsi yang membunuh sel kanser tapi memelihara sel yang normal.
Terdapat Laporan daripada Biologi Kanser & Terapi pada tahun 2007, resveratrol berkeupayaan bertindak menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (proses dimana sel – sel normal menjasi sel – sel kanser)
Manakala pada tahu 2008 pula, dalam jurnal Karsinogenesis menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu bagi memcegahan kanser prostat. Ini kungkin sidebabkan oleh kesannya terhadap hormon sek lelaki yang dipanggil androgen.
Kajian – kajian yang dijalankan di makmal bukannya dibuat dalam masa sehari dua, berminggu atau berbulan. Terapi kajian tersebut dijalankan dan mengambil masa bertahun – tahun untuk mendapatkan hasil yang dikehendaki.
Kajian ke atas pesakit diabetes menunjukkan Resveratrol bertindak lebih cepat dan konsisten selama 2 jam dengan mengurangkan glukosa darah secara signifikan berdasarkan dos yang diberi.



Inilah masanya kepada sesiapa nak merasai kehebatan Resveratrol :)










Sayangi keluarga anda.Jom hadiahkan mereka penawar yang sangat hebat.














Hubungi saya :


Yunie ID :1241867

SMS / WhatsApp 012 3857800

Email : yunisuhaina@gmail.com

Like FB Page Pengedar Shaklee Damansara












No comments:

Post a Comment