Monday, May 8, 2017

Bertenaga SEPANJANG Puasa




Lagi 3 minggu kita nak puasa dah. Alhamdulillah dipertemukan sekali lagi dengan bulan Ramadhan, untuk menambah amalan dan melipatgandakan pahala. Kena ambil peluang ni untuk pertingkatkan kesolehan diri. Di samping itu sebagai ibu rumahtangga ada macam-macam juga persediaan, bukan persediaan makanan je.

Dalam keadaan cuaca yang tak menentu akhir-akhir ini, Hari-hari kena doakan hujan turun, Namun semuanya atas kuasa dan kehendak Allah jua.

Jadi selain cuaca tak menentu, nak puasa pula tu, ada kebimbangan dapat dehidrasi. Ini terutama boleh berlaku kepada semua orang, terutamanya kanak-kanak, ibu menyusu dan ibu hamil, juga warga tua. Ada tips mudah nak elakkan dehidrasi ni.


Ada juga orang yang berpuasa dan menyusu / hamil rasa hampir nak pengsan. Sebab bila hamil / menyusu, anda perlukan bendalir yang banyak dalam badan, di samping dapat berikan tenaga kepada anda. Justeru sangat penting sebenarnya memastikan kita kenyang lebih lama semasa berpuasa dan bertenaga sepanjang puasa.






ESP Shaklee highly recommended untuk semua yang berpuasa, sebab kita lambat nak  lapar, energetic je takde la lesu sangat. Dan bonus kulit gebu, halus, parut-parut diwajah pudar.  Memang berseri-seri dipagi raya...Pastu di amik pulak dengan kombinasi kawan baik dia Performance Drink memang la kekal bertenaga sepanjang Puasa.

Set puasa Shaklee membantu memberikan tenaga hari anda disamping membantu melaraskan paras cecair dan menggantikan semula tenaga selepas berpuasa. Apa yang ada dalam set puasa ni?

1. Mealshake

Kaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan Vitamin D untuk keperluan minda, tumbesaran serta untuk tulang dan gigi yang sihat. Juga bertindak sebagai milk booster kepada ibu menyusu. Mealshake juga baik untuk kulit.
2. Performance Drink
Minuman isotonik semulajadi yang rendah sodium dan gula. Ia juga mengawal dan mengurangkan kehilangan bendalir yang boleh menyebabkan badan cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan. Ia juga mengekalkan kelembapan kulit.

3. Energizing Soy Protein


Membekalkan long lasting energy, mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Ia juga sebagai milk booster kepada ibu menyusu, mencantikkan walaupun tidak bermekap semasa berpuasa. ESP diperkaya dengan kalsium justeru engurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa.

 COD  boleh hubungi saya di nombor tertera di bawah.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? 
 
PM/SMS/Watsapp 012 385 7800 
Facebook www.facebook.com/pengedar shaklee Damansara Heights
Konsultansi percuma
 

No comments:

Post a Comment